«Lokomotivstallen i damptiden»

Sommerens utstilling på Killingmo stasjon i museumsparken. Dette er en serie bilder fra damplokstaller verden over, og bildene som vises er tatt mellom 1973 og 2006 i Sverige, Tyskland, USA, Kina, Sør Afrika, Eritrea og Cuba.

Fotograf er museets egen Roar Stenersen.

«Hamar – historisk knutepunkt»

En fotoutstilling som viser jernbanen og båttrafikken på Mjøsa og samspillet mellom disse. Utstillingen sto i Hamar kulturhus i forbindelse med byens 168. bursdagsmarkering i mars i år.

For hamarsinger som ikke fikk med seg utstillingen i vinter og alle andre som vil se utstillingen, kan den i nå sommermånedene sees på venteværelset ved Ilseng stasjon i museumsparken vår.

«MØRKE SPOR, jernbanen og 2. verdenskrig»

En utstilling i anledning dobbeltmarkeringen av 2. verdenskrig. Den viser de mer skjulte sider av jernbanens rolle som landets viktigste transportør og det illegale arbeidet mange av de ansatte drev for å hjelpe flykninger over til Sverige, etteretningsarbeid og sabotasjer.

Utstillingen er i museets gamle hovedbygning i sørenden av museumsparken.

Lokomotivstallen i damptiden

Mørke spor – jernbanen og 2. verdenskrig