Karéttoget kjører Solørbanen søndag 21. juni 2015
Karettoget legger nok en gang ut på en langtur. Igjen går turen nedover Solørbanen til Flisa.
Turen starter ved Hamar stasjon. Underveis stopper toget ved Løten, Elverum og Våler.
Ved Våler stasjon er det kafé og korsang av Vaaler sangforening. Arrangementet starter ca. 11.30.
På Flisa stasjon prøver man å gjenskape stasjonen slik den var ca. 1910, og arrangementet starter 11.00. Her står følgende på programmet:
– Her vil torgkone(r) gå å selge mat og drikkevarer fra denne tidsepoken.
– Leker relatert for de yngre fra denne tiden.
– Hornmusikk.
– Stasjonsmester på plass.
– Sør-Østerdal Modelljernbaneklubb i lokstallen.
Togets rute:
Avg. Hamar 09.30
Ank. Løten 09.52, avg. 10.02
Ank. Elverum 10.21, avg. 11.11
Ank. Våler ca. 11.55, avg. 12.40
Ank. Flisa 13.00
Avg. Flisa 14.40
Ank. Våler 15.00, avg. 15.05
Ank. Elverum 15.54, avg. 16.34
Ank. Løten 16.53, avg. 16.58
Ank. Hamar 17.25
Billettpriser:
3. klasse en vei Hamar/Løten/Elverum-Flisa 100,-. Våler-Flisa 50,-
3. klasse tur/retur Hamar/Løten/Elverum-Flisa 150,-. Våler-Flisa 100,-
2. klasse plysj en vei Hamar/Løten/Elverum-Flisa 200,-.
2. klassse plysj tur/retur Hamar/Løten/Elverum-Flisa 300,-.
NB! Plysj er foreløpig utsolgt. Dersom det kommer billetter ut igjen i salg vil dette kunngjøres her og på Facebook.
Barn 0-3 år gratis.
Begrenset med plass for å ta med barnevogner.
Forhåndssalg av billetter ved Norsk Jernbanemuseum, Strandveien 163, Hamar i åpningstiden (11.00-15.00).
Siste sjanse for bestilling av billetter er onsdag 17. juni.
tlf. 40 44 88 80 eller epost post@norsk-jernbanemuseum.no.
Billettene må betales på forhånd i løpet av dagen, ellers går de ut igjen i salg.
Billettsalg ½ time før avgang fra perrongen ved Hamar stasjon og fra toget underveis hvis ledige plasser.
Med forbehold om kansellering og endringer.
Et arrangement i samarbeid med Våler kommune, Åsnes kommune og NJK avd. Mjøsbyene og Sør-Østerdal Modelljernbaneklubb
Lokomotivet Caroline innhyllet i damp og røyk på Elverum forrige gang hun tok turen ned til Flisa i 2010.
Foto: Tom Spjeldnes.