Velkommen til utstillingsåpninger torsdag 5. juni

Førstkommende torsdag åpner vi sommerens utstillinger, vi avduker en minneplakett av tidligere museumsbestyrer Arvid Østby og vi innvier stasjonshagen ved Bestum stasjon. Åpningene vil bli foretatt ved at vi gjøre en vandring fra museets hovedbygning – hvor de to første utstillingene åpnes – og deretter vandrer gjennom museumsparken til Bestum stasjon. Derfra går turen videre gjennom parken og vi ender ved vår gamle administrasjonbygning.

I tillegg til disse har vi også utstillingen "Jernbanen sett med kvinneøyne" denne sommeren.

Alle er hjertelig velkommen!

Gratis inngang.

Program:

12:00: Åpning fotoutstilling "Tog gjennom Lier før og nå".
Sted: I hovedbygningen.

12:15: Åpning av fotoutstilling "Hilsen fra Norge”. Om fotograf Anders B. Wilse og hans motiver.
Sted: I hovedbygningen.

12:45: Åpning av stasjonshagen og avduking av minneplakett av tidligere museumsbestyrer Arvid Østby.
Sted: Bestum stasjonsbygning midt i museumparken.

13:15: Åpning av utstillingen ”Jernbana Otta -Dombås 100 år”.
Sted: Foajéen i gamle administrasjonsbygning.

Foto: Stasjonshagen ved Bestum. Mette Larsen/Norsk Jernbanemuseum