Tirsdag 16. og onsdag 17. april blir det litt ekstra påskeaktiviteter ved Norsk jernbanemuseum.

Lille Sigurd skal reise alene med toget for første gang. Han skal på påskeferie hos besteforeldrene på Dombås. Mammaen til Sigurd har gitt ham et påskeegg fylt med mye godt. Men mens han er ute og gir mamma en siste klem før toget drar, så forsvinner påskeegget.

Kjenner du noen barn som kan hjelpe ham med å finne ut hva som er skjedd med påskeegget?

I tillegg til å løse krimgåten med påskeegget, blir det jakt på påskeegg i utstillingen. Vi har gjemt påskeegg rundt omkring som man må lete for å finne. Egget og innholdet tilfaller den som finner egget.

Kun ett påskeegg pr. barn og kun 15 påskeegg pr. dag.

Museet er åpent kl. 11.00-15.00 begge dager.

Inngang: Barn 65,-/voksen 100,-/honnør 85,-/minigruppe 300,-. Barn 0-3 år, medlem venneforening og årskort gratis.