Nå høre krimsjangeren vel mest til påskeferien, men her har du anledning til å lese krim i jula også – ihvertfall hvis du kjøper boka i museumsbutikken her i Strandvegen på Hamar.

Her tas leseren med inn i en krimkomedie fra kjente Valdresbanen. Boken beskriver problemstillinger som har vært og er reelle; fraflytting, nedleggelser og at skinnegangen på Valdresbanen rives opp. Kort sagt; banen skal gjenåpnes med Konge, politikere og andre kjendiser til stede, men så går det ikke som planlagt. Her blir det mordetterforskning og utfordringer for de to som skal finne ut av dette.

Forfatter: Christian Schlüter.
Illustratør: Gisle Harr

Pris: NOK 350,-
(porto tilkommer)

Hvis du vil bestille boken, ta kontakt med oss på post@norsk-jernbanemuseum.no. Bestillingen vil bli effektuert først på nyåret.