Så nærmer årets festivalhelg seg med racerfart.

Førstkommende lørdag og søndag er det klart for 2019-utgaven av Stoppested Verden!

Ta en titt på hva som skjer under dagene!

Biblikoteket og hovedutstillingen er åpent begge dager under festivalen.

Fordi Stoppested Verden dette år kun bruker området i museumsparken, som er nedenfor hovedbygningen vår, vil vi holde åpent i den øvrige delen av parken. Det betyr at vognhallen med Dovregubben, utstillingen «Mørke spor», Kløften godshus, Ilseng stasjon og Bestum stasjon vil være åpne.
Både minitoget Knertitten og Tertittoget kjører begge dager.

I tillegg har vi med oss Pr Praktisk realfag i denne delen av parken. Her kan dere både lørdag og søndag få være med på rakettforskning og kjøkkenkjemi på Kløften stasjon.

• Bygg din egen rakett, og så gjør vi en oppskyting slik at du kan se hvor langt og høyt den går.
  • På gressplenen foran Kløften stasjon blir det utendørs kjøkkenkjemi. Med ekte kjemiutstyr eksperimenterer vi og lager fine fargeblandinger.

Og det er gratis inngang i hele museet og på festivalen!