NYE BØKER: «En reise rundt Mjøsa» og «Dørene lukkes»

To nye bøker er kommet inn i butikken:

Dørene lukkes

En bok som tar for seg Oslos T-banesystem gjennom bilder – i hovedsak.
Boken tar for seg hver enkelt av Oslos t-banestrekninger, samt litt generell historikk om t-banen i Oslo.

Forfatter: Nicolai Christie.

ISBN 978-82-998054-1-4

Pris: 298,-.

En reise rundt Mjøsa

En praktbok om noe av det man kan se og oppleve rundt Norges største innsjø – Mjøsa. Fra Eidsvolldistriktet i sør via Totenbygdene på vestsiden og Hedmarken på østsiden til Lillehammerdistriktet i nord.
Forfatteren har egenhendig gjort reisen og håper flere vil la seg inspirere til å gjøre en reise rundt Mjøsa etter å ha lest boken. Her omtales alt fra de tradisjonelle museene som finnes i området – til små perler "på bygda" som ikke er så godt kjent. Forfatteren beskriver reisen som en "skattekiste av kulinariske, historiske, naturmessige og kulturelle opplevelser.

Boken er rikelig illustrert med bilder av det flotte og åpne kulturlandskapet rundt Mjøsa.

Norsk Jernbanemuseum er også viet en god omtale i boken.

Forfatter: Edda Espeland

Hovedfotograf: Trygve Indrelid